NUSAYBİNLİ KOAH HASTASINA MARDİN’DE UMUT OLAN TEDAVİ
Mardin Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde ileri evre KOAH hastalarına yönelik uygulanan yeni yöntem, nefes almakta güçlük çeken hastalara umut oldu. Hastanede ilk kez gerçekleştirilen “Endobronşiyal Coil” uygulamasıyla, uzun süredir oksijen cihazına bağlı yaşayan iki hasta yeniden rahat nefes almaya başladı.
Tedavi gören hastalardan birinin Nusaybin’de yaşayan 76 yaşındaki Mehmet Nuri Yaşar olduğu öğrenildi. Nefes darlığı şikâyetiyle hastaneye başvuran Yaşar ile Artuklu’da yaşayan bir diğer hastaya, uzman doktorların değerlendirmesi sonrası bronkoskopi yöntemiyle sarmal tel uygulaması yapıldı.
Yaklaşık bir saat süren ameliyatsız işlemle, akciğerlerde hasar gören bölgelerin küçültülmesi ve sağlam dokuların daha etkin çalışması hedeflendi. İşlem sonrası hastaların sağlık durumlarının iyi olduğu, oksijen ihtiyaçlarının önemli ölçüde azaldığı belirtildi.
Göğüs Hastalıkları Uzmanları tarafından gerçekleştirilen uygulamanın, Mardin’de ilk kez hayata geçirildiği ifade edilirken, uzmanlar özellikle sigaranın KOAH üzerindeki etkilerine dikkat çekerek vatandaşlara sigaradan uzak durmaları çağrısında bulundu.

Sosyal Medya'da Bizi Takip Edin
Yorum Gönder
Benzer Haberler
Sosyal Medya'da Bizi Takip Edin
Nusaybin Nöbetçi Eczaneler
Trend Haberler
Yazarlarımız
-
- Şehmus Savaş
- 10 Mayıs 2026, 20:01
-
- M. Sait YILDIRIM
- 01 Mayıs 2026, 18:02
-
- Hamza AYDINLAR
- 05 Aralık 2025, 18:56
-
- Nurettin Yiğit
- 12 Kasım 2025, 12:45
E-Bülten Aboneliği
E-Bülten Aboneliği Yaptığınız Zaman Son Gelişmelerden Anında Haberdar Olursunuz.!












0 Yorum