NUSAYBİN’DE SADECE TELEFON DEĞİL, ARTIK SABIR DA ÇEKMİYOR
Yıl olmuş 2026 ama Nusaybin’de insanlar hâlâ telefonun çektiği yeri arıyor. Hastane çevresi, okullar bölgesi, TOKİ konutları, köyler ve Beyazsu hattında yıllardır süren şebeke sorunu artık vatandaşın sabrını tüketmiş durumda. Acil durumda ulaşılamayan insanlar, çekmeyen telefonlar ve duyulmayan şikâyetler… Peki herkesin bildiği bu sorun neden hâlâ çözülmüyor?
NUSAYBİN’DE SADECE TELEFON DEĞİL, ARTIK SABIR DA ÇEKMİYOR
Yazar: Abdulselam Aydın
Yıl olmuş 2026… Türkiye uzaya uydu gönderiyor, yapay zekâ konuşuluyor, şehirler dijital dönüşümden bahsediyor. Ama Nusaybin’de insanlar hâlâ “Telefon çekiyor mu?” diye birbirine yer tarif ediyor.
İşin acı tarafı şu ki bu sorun yeni değil. Bir günlük, bir aylık değil… Yıllardır konuşulan, herkesin bildiği ama nedense bir türlü çözülmeyen bir problem. Özellikle Devlet Hastanesi çevresi, okullar bölgesi, TOKİ konutları, sınıra yakın mahalleler ve köylerde yaşayan vatandaşlar adeta iletişimden kopmuş durumda.
Üstelik yaşanan sıkıntının temel nedenlerinden biri de ilçedeki ciddi baz istasyonu eksikliğidir. Nusaybin büyüyor, yeni yerleşim alanları oluşuyor, nüfus artıyor; ancak iletişim altyapısı aynı hızda gelişmiyor. Birçok mahallede mevcut baz istasyonları yetersiz kalırken bazı bölgelerde tek bir istasyon geniş bir alana hizmet vermeye çalışıyor. Bunun sonucu olarak vatandaş sürekli düşük sinyal, kopan görüşmeler ve zayıf internet problemi yaşıyor. Özellikle kırsal mahallelerde ve Beyazsu hattında bu eksiklik çok daha net hissediliyor. Bu durum artık basit bir teknik sorun değil, yıllardır ihmal edilen altyapı eksikliğinin açık bir göstergesidir.
Son dönemde 5G altyapısına geçiş süreciyle birlikte vatandaşların yaşadığı sorunların daha da arttığını söyleyenlerin sayısı da oldukça fazla. Teknoloji ilerledikçe iletişim kalitesinin yükselmesi beklenirken, birçok kişi internet hızının düştüğünü, telefon görüşmelerinin daha sık kesildiğini ve şebeke problemlerinin eskiye oranla daha belirgin hale geldiğini ifade ediyor. Özellikle altyapısı yeterince güçlendirilmeden yapılan geçişlerin, zaten zayıf olan kapsama alanını daha da olumsuz etkilediği yönünde ciddi şikâyetler var.
İnsanlar hastane önünde yakınını arayamıyor. Öğrenciler internet bağlantısı bulmak için mücadele ediyor. Evinde telefon çekmediği için pencere önünde konuşan insanlar var. Bazı mahallelerde vatandaş hâlâ “şu köşede biraz çekiyor” diyerek birbirine yer gösteriyor. Bu tablo artık teknoloji eksikliği değil, açık bir hizmet yetersizliğidir.
Beyazsu hattındaki durum ise tam anlamıyla içler acısı. Nusaybin’in en önemli doğal güzelliklerinden biri olan o güzergahta, DSİ Çağ Çağ Barajı’ndan Midyat yolu boyunca birçok noktada şebeke yok denecek kadar zayıf. Navigasyon çalışmıyor, internet bağlantısı kopuyor, acil durumda insanlar yardım çağırmakta zorlanıyor. Allah korusun; gece vakti yolda kalan biri, bir kaza yaşayan vatandaş ya da acil sağlık sorunu yaşayan biri ne yapacak?
Sorulması gereken soru artık şudur:
Bu kadar yıldır neden çözüm üretilmiyor?
Telekomünikasyon şirketleri ekranlarda “Türkiye’nin her yerindeyiz” reklamları yayınlıyor. Dağda çekiyor, tünelde çekiyor, denizde çekiyor deniliyor. Ama konu Nusaybin olunca yıllardır aynı sessizlik sürüyor. Reklamlarda var olan kapsama alanı, vatandaşın cebindeki telefonda neden yok?
Üstelik burası küçük, önemsiz bir nokta da değil. Sınır hattında bulunan, tarihiyle, ticaretiyle, turizmiyle bölgenin önemli ilçelerinden biri olan Nusaybin’den bahsediyoruz. Böyle bir ilçede insanların hâlâ iletişim problemi yaşaması kabul edilebilir değil.
Vatandaş artık geçici açıklama değil, somut çalışma görmek istiyor. Çünkü bu mesele sadece internet meselesi değil; güvenlik meselesi, eğitim meselesi, sağlık meselesi ve en önemlisi insanı önemseme meselesidir.
Nusaybin yıllardır aynı sorunu konuşuyor. Artık insanların sabrı çekmiyor.
Ve herkesin merak ettiği tek bir soru var:
Bu şehir daha kaç yıl “şebeke yok” cümlesiyle yaşamaya devam edecek?

14 Yorum
Fehmi DAĞ
25.05.2026 13:33:50
Ben kasiyerim İnternet olmayınca kasa çalışmıyor resmen duruyoruz müşteriden hakaret yiyoruz Her gün aynı problem artık normal oldu gibi ama değil Bu şartlarda iş yapmak gerçekten çok zor Allah senden razı olsun
S.AKINCI
25.05.2026 12:36:58
İyi ki varsınız hocam ???????????? sayenizde bu gibi çok önemli sorunlar dile gündeme getirilip çözüm arayışlarında bulunuluyor ????
SELMAN GÖKÇE
25.05.2026 09:13:04
Kıymetli hocam, önemli bir konuya değinmişsiniz. Yüreğinize sağlık...
Sultan Akarsu
24.05.2026 22:30:10
Hastanede bile ulaşamıyoruz birine bu nasıl hizmet anlamıyorum. İlla birinin ölmesi mi lazım Hani Nusaybin sahipleri zenginleri el atsanıza.
Şehmus Savaş
24.05.2026 21:51:16
Kadim şehir Nusaybin’in yaşadığı şebeke sorununu çok güzel anlatmışsınız Abdulselam hocam. Böyle önemli konulara değinmeniz gerçekten kıymetli, kaleminize sağlık.
Kadriye YILMAZ
24.05.2026 20:15:48
YILLARDIR NUSAYBIN DE INTERNET VE TELEFON ÇEKMİYOR BİZDE ANKARA GİBİ HİZMET İSTİYORUZ
Yavız Dinç
24.05.2026 19:13:15
Sayın Hocam, Bu sorunu bilmeyen ya da yaşamayan sanırım Nusaybin’de yoktur. Ancak her ne hikmetse mesele sadece konuşuluyor. Oysa bu, herkesi ilgilendiren önemli bir konudur. Yüksek fiyatlara karşılık düşük hizmet almak kabul edilemez. Bu sorunu gündeme taşıdığınız için öncelikle size teşekkür ediyorum. İletişim artık bir lüks değil; sağlık, eğitim ve güvenlik gibi yaşamımızın temel bir parçasıdır. Özellikle yaz aylarında Beyazsu ve çevresine gelen yerli ve yabancı çok sayıda ziyaretçinin şebeke sorunu yaşaması, ilçemiz adına ayrı bir eksikliktir. Çözüm aslında basit. Hocamın da işaret ettiği gibi ilçedeki baz istasyonu sayısının artırılması, mevcut altyapının güçlendirilmesi ve kapsama alanının genişletilmesi artık ertelenmemesi gereken bir ihtiyaçtır. Yetkili kurumların ortak bir çalışma yürütmesi gerekiyor. Umarım bu sorun en kısa sürede çözüme kavuşur. Çünkü Nusaybin daha iyisini hak ediyor.
Ahmet Göztok
24.05.2026 18:27:53
Kıymetli hocam kaleme aldığın yazıyı okudum çok üzüldüm Nusaybini hiç görmedim sadece senin tanıtımların sayesinde az çok biliyorum eğer sen bir konuyu ele almışsan kesinlikle doğrudur onun için bu sorun ivedi bir şekilde çözüme kavuşturulmalı Nusaybinde yaşayan vatandaşlarımız mağdur olmamalıdır inanıyorum ki bu soruna el attıysan yetkililerin bir an önce müdahale edecek ve bu sorunu çözeceķtir .Bu konuda Nusaybinde yaşayan vatandaşlarında destekleri şart seni desteklemeli meşru zeminde kamuoyu oluşturmalıdır kıymetli hocam yolun açık kalemin keskin olsun Nusaybinine bol selam olsun Allaha emanet ol
Emine Karaaslan
24.05.2026 17:41:09
Evde bile telefon çekmiyor çocuklar ders yaparken internet gidiyor sürekli İlk okulda kızım liseye gidiyor yıllar geçti hala aynıyız
Hülya Kangın
24.05.2026 17:17:05
Gerçekten çok doğru yazmışsınız artık biz de konuşurken utanır olduk bu durumdan Hangi çağdayız
Elif Akbal
24.05.2026 17:04:23
Gerçekten çok doğru yazmışsınız artık biz de konuşurken utanır olduk bu durumdan
Selman Özgen
24.05.2026 16:40:11
Pos cihazı çekmediği için müşteri bekliyor biz de zor durumda kalıyoruz
Yusuf Aslan
24.05.2026 14:40:45
Kardeşim beyaz suya gidiyoruz Allaha emanet herkes tabelalara bakmaktan önünü göremiyor adresi bulamıyoruz sonra niye kazalar oluyor olur tabi internet cekseydi nokta atışi herkes gideceği yere kavuşturdu.
Kemal Demir
24.05.2026 14:27:33
Dinime ha bugün ağzımı bozdun küfrettim acildeyim telefon çekmiyor. Çocuğu hastaneye getirdim xanıma ulaşamıyorum hepsi yalan söylüyor hiçbiri çekmiyor