TAŞTAN GÜLE: AMEDSPOR VE MARDİN 1969 SPOR’LA KARDEŞLİĞİN YENİ YÜRÜYÜŞÜ
Amedspor ve Mardin 1969 Spor’un başarısı sadece futbol başarısı değil; kardeşlik, barış ve ortak geleceğe dair güçlü bir umut mesajıdır. Artık taş değil gül uzatma, önyargı yerine dayanışmayı büyütme zamanıdır. Futbolun birleştirici gücüyle tribünlerden yükselen kardeşlik sesi, Türkiye’nin özlediği birlik ruhuna dönüşebilir.
TAŞTAN GÜLE: AMEDSPOR VE MARDİN 1969 SPOR’LA KARDEŞLİĞİN YENİ YÜRÜYÜŞÜ
Yazar: Abdulselam Aydın
Bugün Güneydoğu’dan yükselen ses, yalnızca bir futbol başarısının sesi değildir. Bu ses; yıllardır özlenen kardeşliğin, ortak geleceğe duyulan umudun ve aynı sevinçte buluşabilmenin sesidir. Amed Sportif Faaliyetler Süper Lig yolunda önemli bir başarı hikâyesi yazarken, Mardin 1969 Spor da gösterdiği mücadeleyle bölgenin gururu olmuştur. Her iki kulübü, futbolcularını, teknik heyetlerini ve taraftarlarını gönülden tebrik etmek gerekir.
Çünkü artık mesele sadece bir puan tablosu değildir. Mesele; aynı topun peşinden koşarken aynı ülkenin insanlarının birbirine biraz daha yaklaşabilmesidir. Sahada futbol oynanırken, gönüllerde kardeşlik büyümelidir. Belki de bugün en çok ihtiyaç duyduğumuz şey tam olarak budur:
“Sahada futbol, gönüllerde kardeşlik…”
Sporun birleştirici gücünün daha fazla hissedildiği bugünlerde, Amedspor ve Mardin 1969 Spor’un taşıdığı anlam her zamankinden daha büyüktür. Bu kulüpler artık yalnızca şehirlerini temsil etmiyor; aynı zamanda birlikte yaşamanın, ortak değerlerde buluşmanın ve önyargıları aşabilmenin önemli örneklerinden biri haline geliyor. Tribünlerden yükselen ses; ayrışmanın değil dayanışmanın, öfkenin değil kardeşliğin sesi olmalıdır.
Bugün bu bölgeye gelecek misafir takımlara gösterilecek sıcaklık, hoşgörü ve misafirperverlik yalnızca bir ev sahipliği değildir; aynı zamanda önyargıları kırmak ve bölgenin misafirperverliğini daha yakından tanıtmak adına önemli bir fırsattır. Güneydoğu insanının paylaşım kültürünü, samimiyetini ve insan sevgisini bütün Türkiye’ye yeniden göstermek hepimizin ortak sorumluluğudur. Çünkü önyargılar çoğu zaman tanımadan büyür; kardeşlik ise tanıdıkça güçlenir.
Geçmişte tribünlerde zaman zaman istenmeyen olaylar yaşandı, kırıcı sözler söylendi. Ancak artık birlik ve beraberliği güçlendiren yeni hikâyeler yazma zamanıdır. Çünkü insanın içindeki öfkeyi azaltan şey; empati, anlayış ve ortak sevinçtir. Belki de gerçek cesaret, kırgınlıkları bir kenara bırakıp aynı sevincin etrafında buluşabilmektir.
Amed’den Mardin’e uzanan bu futbol yolculuğunda kazanan sadece bir takım olmamalıdır. Kazanan; kardeşlik, birlik ve ortak umut olmalıdır. Çünkü bazen bir gol, bir galibiyetten daha fazlasını anlatır. Bazen bir tezahürat, birbirinden uzak duran insanların yeniden aynı duyguda buluşabileceğini gösterir.
Elbette bu başarıların kalıcı olması için kulüplerin ekonomik ve kurumsal anlamda da güçlenmesi gerekiyor. Amedspor’un üst liglerde kalıcı olabilmesi için sağlam bir altyapı, doğru transfer politikaları ve güçlü bir mali yapı önem taşımaktadır. Aynı şekilde Mardin 1969 Spor’un da aynı inanç ve kararlılıkla yoluna devam ederek daha üst liglere yükselmesi, bölge gençliği için büyük bir motivasyon olacaktır. Çünkü güçlü kulüpler sadece spor başarısı üretmez; umut, dayanışma ve gelecek duygusunu da güçlendirir.
Bugün spora yönelen bir genç; yarın kötü alışkanlıklardan, şiddetten ve umutsuzluktan uzak duracaktır. Kendini öfkeyle değil emeğiyle ifade eden bir nesil, ülkemizin en büyük kazanımlarından biridir. Sporun birleştirici yönü de tam burada anlam kazanır.
Elbette her iki tarafta da zaman zaman provokatif davranışlar sergileyen kişiler olabilir. Ancak birkaç kişinin yanlışı, milyonların ortak sevincine gölge düşürmemelidir. İnsanlar; olumsuz örnekler üzerinden birbirinden uzaklaşmamalı, ortak değerlerde daha fazla buluşabilmelidir.
Artık sadece ligler değil, gönüller de kazanılsın. Amedspor ve Mardin 1969 Spor’un başarısı, sporun birleştirici gücünü büyüten bir umuda dönüşsün.
Çünkü bu toprakların artık yeni bir hikâyeye ihtiyacı var:
Tribünlerden yükselen kardeşliğin, ortak sevincin ve birlikte yaşama kültürünün hikâyesine…
Ve belki de bu ülkenin en büyük şampiyonluğu; farklı renklerin aynı tribünde birbirini alkışladığı gün olacaktır.

32 Yorum
Emel Aksu
13.05.2026 22:57:30
Ne kadar Esrarengiz bir adamsın her hafta ne yazacak diyorum hep şok. Nerden aklına geliyorsa artık. Yok yani kestiremediğim den olsa gerek bende bir merak bir heyecan ay bu hafta ne yazacak bu adam demekten eski yazılarını kurcaladım durdum. Adam gerçekten çok garip bir kalıbı yok hani her telden çalıyor ve çok iyi okuyor
Hüseyin Elgün
13.05.2026 07:54:54
Mardinspor için niye kimse sevinmiyor NUSAYBİN de. O da bizim takım değildir Herkes amed spor Amed sporda Mardinspor da bizim farkımız yoktur. Allah ıslah eylesin
Nurettin Yiğit
12.05.2026 22:32:43
Bu toprakların yeni bir hikâyeye ihtiyacı var ise; Şimdiye kadar görülmemiş bir şekilde kardeşliğin, ortak sevincin ve birlikte yaşama kültürünün hikâyesine buyrun atalım imzayı! Tebrikler Hocam!
S.AKINCI
12.05.2026 09:14:35
Gözden kaçmadığı sürece A.Selam Hoca'nın tüm yazılarını okuyan biri olarak öncelikle hocamıza teşekkür ederim ve kaleminize sağlık demek istiyorum. Kimi zaman önerileriyle, kimi zaman bazı şeyleri hatırlatıp bütünleştirici bir şekilde farkındalık oluşturmalarıyla vs çeşitli önemli konulara değinip dile getirmesi oldukça değerli. Sporun birleştirici gücünü güzel anlattığınız bu yazı için de yüreğinize sağlık. Kardeşlik ve dayanışmanın sporda büyümesi, en güzel kazanımdır ????????
Mahsum Açar
11.05.2026 21:00:48
Yazı gerçekten çok güzel bir noktaya değiniyor. Futbolun sadece saha içinde kalan bir oyun olmadığını, insanların birbirini anlamasına ve yakınlaşmasına da katkı sağlayabileceğini çok iyi anlatmışsın. Özellikle “Sahada futbol, gönüllerde kardeşlik” sözü yazının en güçlü taraflarından biri olmuş. Amedspor ve Mardin 1969 Spor’un başarısını sadece sportif açıdan değil, toplumsal birlik açısından değerlendirmek çok değerli bir bakış açısı olmuş. Emeğine sağlık.
Fesih DEMİR
11.05.2026 13:21:02
Değerli hocam bu sefer söylediklerine çok fazla bişey demeye gerek yok zaten olması gerekeni söylemişsin toplumsal olaylarda birlik ve beraberlik önemlidir bu yönde elde edilen başarılar herkesi mutlu ettiği gibi başarısızlıklar da ise aksi yönde gerginliğe sebep olur.takimlarimizin başarısı hepimizi mutlu etmiş bayram havası yaşatmıştır.bundan sonra inşallah herkes bu başarıları kabul eder ve aksi yönde hareket etmez temennimiz barış ve kardeşlik ten yana takımlarımızın başarısıdır.mardinspor ve amedspora bundan sonraki süreçte başarılar dilerim ve bu güzel yazından dolayı seni tebrik ederim.
Ahmet Göztok
11.05.2026 00:19:09
Kıymetli hocam yine müthiş bir konuyu ele aldığın için yürekten teşekkür ederim. Öncelikle güzide iki kulübümizi tebrik eder başarılarının devamını dilerim bu sevinç sadece Diyarbakırdan Mardine değil tüm ülke genelinde yaşanmalıdır .Artık sporun birleştirici ve Çanakkale ruhunu tekrardan canlandırmasını canı gönülden temenni ediyorum .Ben Çanakkale de ülkemizin doğusundan batısına güneyinden kuzeyine her yöreden vatan evlatlarının bu vatan için omuz omuza mücadele etmiş can vermiştir .Artık Türk Kürt sunni alevi şucu bucu gibi ayrıştırıcı davranışlardan ivedi bir şekilde uzaklaşıp birbirimizi sevip bu vatan coğrafyasında dini dili inancı ne olursa olsun kardeşçe yaşamak ve ülkemizi daha ileriye götürmek en büyük özlemimiz olmalıdır İnşallah bu iki güzide kulübümüz Amedspor ve Mardinspor rakip takımları ağırlarken veya deplasmana gittiğinde yanlış algıları kırarak bu noktada çok önemli adımlar atarak bizlere bu vatanın ayrı gayrı olmadan sahipleriyiz mutluluğunu yaşatırlar .Kıymetli hocama tekrar teşekkür ederim sağolsun varolsun
Cemil Budak
10.05.2026 23:13:12
Heqîqeten bu memleketin en çok ihtiyaç duyduğu şey birliktir. Futbol bazen siyasetin yapamadığını yapıyor.
Abdurrahman ÜRÜN
10.05.2026 22:54:21
Nusaybinden her ikisine de sılaw olsun Amedspor da Mardin 1969 da bu halkın gururidir. İnşallah bu başarı kardeşliğe vesile olur.
Hamdullah Yıldırım
10.05.2026 21:57:37
Kalemine, yüreğine sağlık üstadım ????????????
Ali Koç
10.05.2026 21:55:57
Abdusselam Aydın hocam çok güzel bir koli temas etmiş spor yarışmalar düşmanlıkları değil dostlukları kardeşlikleri çoğaltmalıdır Allah Taala hucurat Suresi’nin 13. nihayetinde üstünlüğün takvada olduğunu bildirmiştir ama siyonizm insanlar içeride ırkçılığa atarak böyle parçala üç siyasetini tatbik etmekte ve düşmanlıkları çoğalmaktadır bu oyuna gelmeyelim Kürt Türk Arap aynı inancın insanlara kardeşlerz selam ve dua ile
Abdülgafür Danış
10.05.2026 21:28:25
Her alanda olduğu gibi .çok değerli yerlere değinip hatırlatmış olduğunuz .futbol vesilesiyle kardeşliğin,dostluğun misafir ve misafir perverliğin futbol çatısı altında yer aldığını bu yazınızla bize hatırlatıp ,düşündürdügünüz ićin sizi canu gönülden kutluyorum .anlamlı yorumlarınızla farkındalık özellelliğimizi yazılarınızla.,yeniden canlandığını farkettim şahsen sevgiyle kalın değerli hocam
Şehmus Savaş
10.05.2026 20:09:21
Sayın Abdulselam hocam her yazınızda olduğu gibi bu yazınızda da kaleminizin derinliğini görmekteyim bende bir bilimsel blog yazarı olarak sizin yazılarınızı okumak beni geliştiriyor
Metin BİLGİÇ
10.05.2026 19:59:23
Kıymetli Abdulselam hocam, Emeğinize ,Yüreğinize sağlık, çok kıymetli bir yazı olmuş,Kaleminiz daim olsun inşallah ????
Hamza Akan
10.05.2026 19:51:35
Bugün toplumun en çok ihtiyaç duyduğu şeylerden biri; farklılıkları çatışma nedeni değil zenginlik olarak görebilmektir. Yazınız tam olarak bunu hatırlatıyor. Sporun gençler üzerindeki olumlu etkisine değinmeniz ve tribün kültürünün kardeşlik ekseninde yeniden düşünülmesi yönündeki çağrınız çok önemli. Kısacası yazınız sadece futbolu değil; birlik olmayı, aynı sevinçte buluşabilmeyi ve geleceğe umutla bakabilmeyi anlatan anlamlı bir çağrı niteliğinde.
Selman Akdeniz
10.05.2026 19:36:48
Tertemiz yüreğinize sağlık üstadım. Verdiğiniz kardeşlik mesajlarını almak , çoğaltmak ve dağıtmak esastır.
Erdem Zorlu
10.05.2026 18:08:14
Saygıdeğer hocam, Yazınızı okudum. Her faaliyette güzelliği aramak, doğruyu bulmak, toplum arasındaki engelleri ortadan kaldırmak, gönüllerde (uhuvveti) kardeşliği hakim kılmak adına güzel bir yazı olmuştur.. Zaten vazifemiz gönülden gönüle kardeşlik kurmak, vesileleri güzelliğe çevirmektir. Cemiyet arasındaki farklılıklar birbirimizin zenginliği olmalıdır. Bu konuları irdeleyen çok verimli bir makale olmuştur. Saygılar sunuyorum efendim..
Abdulbari Er
10.05.2026 17:57:19
Ağzınıza sağlık güzel olmuş.çok anlamlı olmuş.
Lutfi AKIN
10.05.2026 17:57:16
Yorumlara bakınca faklı kulvarlarda at koşturanlar var. Sanki yazılanları ve yazarı tam anlamamışlar. Yazar kısaca sporun kardeşliği pekiştiren araçlardan biri olduğunu anlatmış. Doğru bir tespittir. Yürekten katılıyorum. Ama şunuda belirtmek istiyorum. Hep biz mazlumlar kardeşlikten bahsediyoruz. Asıl kardeşlik vurgusu, kardeşine zulmeden tarafından gelirse kardeşlik o zaman anlamlı hale gelir. Kalemine sağlık sayın hocam.
Zeyni AĞLEMAN
10.05.2026 17:52:15
Çok heyecanlıydık valla Amedsporun maç heyecanından dolayı bizim kahvede toplu izledik çaylarımız soğudu kimse bardaktan yudum alamadı:)
Fehim Şanlı
10.05.2026 17:42:34
Diyarbakır’dan Mardin’e kadar herkes aynı sevince ortak oldu işte güzel olan da budur gardaş. Diyarbakır dan bizleri destekleyen Mardin’e sılawu reezzz
Bekir Solmaz
10.05.2026 17:36:32
Ulan insan biraz birlik olsa memleket daha güzel olur diyor. Yazıda çok doğru laflar var. Alttaki yorumlara baktım da yazıyı okumadan adama sallıyorlar. Gidin kumda oynayın.
Aslan Sipahioğlu
10.05.2026 17:32:22
Ağzına sağlık Beyfendi Vallahi gençlerin spora yönelmesi iyi olur. ÇocuklarımızKahve köşesinde oturacağına top oynasınlar daha iyi. Silahlar sussun. Başarılar konuşsun. 65 yaşında emekli biri olarak Mardinspor şampiyonluk turuna çıktım kendimi genç hissettim.
Yavuz Sidal
10.05.2026 17:28:17
Bu ülkeyi bölmek veya iç karışıklık çıkarmak isteyenler geçmişte alevi/sünni Kürt/Türk gibi ayrışmaları çokça körüklediler. Aynı coğrafyada yaşayan büyük ölçüde yakın kültürlerde yetişmiş insanları ayarttıkları paralı taşeronlar üzerinden birbirine düşman ettiler. Yeri geldi çatışmalar üzerinden siyasi istikbal derdine düştüler. Artık halkında bilinçlenme zamanı çoktan geldi. Aynı apartmanda yaşayan, aynı işyerinde çalışan arkadaşlar komşular olarak birbirimizi dil,din,ırk üzerinden yargılamamayı öğrenmemiz gerek. Bu ülkede Gs/Fb/Bjk taraftarlığı bile bir ayrışma malzemesine dönüşmüş durumda. Halbuki spor müsabakaları birbirini daha doğru anlamanın dargınları bir araya getirmenin bir vesilesi olmalıydı. Herkes kendi takımını gönlünce desteklediği gibi misafir takımları da dostça karşılayıp uğurlamayı becerebilmelidir. Yıllardır süregelen saçma tartışmaları bir kenara bırakarak sporun birleştirici unsurlarına sarılabilmek dileğiyle.
İsmail AKBURAK
10.05.2026 17:21:22
Yazar doğru demiş bazen tribünde edilen bi tezahürat insanın moralini düzeltiyi. Hele Amedspor maç kazanınca bizim sokakta konvoydan geçilmiyir.
Hayrettin ÖZTÜRK
10.05.2026 17:12:34
Evet değerli hocam değişime ve ilerlemeye çok ihtiyacımız var
Seyfo Azad
10.05.2026 16:52:28
Yazar efendi Diyarbakır insanı misafirperverdir, gelen takım da taraftar da bunu görsün artık. Hekked Herkes kendi kapısını süpürsün. Bize nasihat vermeyi bırakın artık. Git O kuçıklere söyle.
Hawin Demir
10.05.2026 16:34:26
Hema sen de biliyorsun u ben de biliyorum o taşları atan Bürsalilardır. Onlara niye laf atamıyorsun hepsine Hema hep Amed sıporum mu suçlidır sen de işine bak sen kim Amedi suçliyorsun heddini bil
Kemal Ensarioğlu
10.05.2026 16:05:44
Mardin 1969 sıpor öyle bir mücadele etti ki bizim Osmaniyeli polıs enişte bile beni de yazın forvete demeye başladı zalım.
Alican Gümüş
10.05.2026 15:51:00
Yeminlen söylüyorum Amedspor kazanınca bizim mahallede çekirdek satışları yüzde yüz arttı millet maç analisti oldu çıktı :)))
Xalık Musto
10.05.2026 15:42:06
Eskiden insanlar birbirine tersine bakıyordu şimdi aynı maçta beraber seviniyiler çok şükür. Dinime iki askerle halay çekerek maçı izledik
Erdal Akdoğan
10.05.2026 15:34:12
Vallahi bu memleketin biraz huzura ihtiyacı var vutbol da buna sebebi olursa ne güzel olur. Ağğzıına saağğlıkk